wtorek, 22 września 2015

Dobrze jest uczyć się na (cudzych) błędach.

ScratchEdTeam przygotował zestaw prostych programów, w których coś nie działa.

Przyjrzyj się skryptom i popraw błędy. 

To świetna zabawa.

Oto odnośniki do zadań i tłumaczenie poleceń:

Zadanie 1.1 Oba duszki mają tańczyć.
 Zadanie1.2    Kot ma zacząć z lewej strony, powiedzieć coś, potem ma podejść do prawej i też coś powiedzieć. Skrypt działa zgodnie z intencją, ale tylko po pierwszym uruchomieniu.
Zadanie 1.3      Kiedy spacja wciśnięta kot ma się obracać.
Zadanie 1.4    Kot chodzi do góry nogami, a nie powinien. 
Zadanie1.5     Kot ma jednocześnie pokazać napis i wydać dźwięk miau3x.



Zadanie2.1.       Kot ma tańczyć
Zadanie2.2.       Pico (pomarańczowy) powinien powiedzieć do drugiego, ale nic nie mówi (wystarczy przesunąć jeden klocek)
Zadanie2.3.       Pisak ma namalować uśmiechniętą buźkę, trzeba poprawić (łatwe).
Zadanie2.4.       Animacja ma się zatrzymać, kiedy kwiatek się rozwinie
(trudniejsze, „kostium #„ znaczy „numer kostiumu”)
Zadanie2.5.       Napis „zdmuchnij świeczki” powinien pojawić się PO zagraniu całej melodii (zamienić jeden klocek na inny)

W naszym zespole najszybciej rozwiązywał zadania Krzysztof.
 Brawo!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz